Kadiri Yolu

 

Başın Bir Kısmını Tıraş Edip, Bir Kısmını Bırakmak

Başın Bir Kısmını Tıraş Edip, Bir Kısmını Bırakmak 

Başın bir kısmını tıraş edip, bir kısmını bırakmak mekruhtur. Zira Peygamber efendimiz (sallâllahü aleyhi ve sellem) bunu yasak etmiştir. Yalnız kafa ve enseyi tıraş etmek (tamamen kesmek) de mekruhtur. Ancak kan aldırmak için olursa, kazınabilir. Kafayı ve enseyi dibinden kazıyarak tıraş etmek Mecusilerin yaptıkları işlerdendir. Ebû Abdullah Ahmed, kan aldırırken, kafasını tıraş etmişlerdi. Kan aldırma hali, zarurettir. 

İbni Ömer (ra. anhümâ) şöyle dedi:Resûlullah (sav) başın bir kısmını tıraş edip bir kısmının (perçem olarak) bırakılmasını yasakladı.Buhârî, Libâs 72; Müslim, Libâs 72, 113. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tereccül 14; Nesâî, Zînet 5, 58; İbni Mâce, Libâs 38

Fakat başında saç büyütmek, sağına soluna ayırmak sünnettir. Çünkü Peygamber efendimiz (sav) saçlarını ayırdı ve ashabına böyle emreyledi. Bunun böyle olduğunu eshâb-ı kiramdan yirmiden fazlası bildirdi. Ebû Ubeyde, Ammâr ve İbn-i Mes’ûd (ra. anhüm) hazretleri de bunların arasında idi.

Erkeklerin Aleviler gibi, alnı ile kulağı arasında kakül bırakmaları, saç sarkıtmaları mekruhtur. Kadınlara mekruh değildir. Ebû Bekr-i Celad. Hazret-i Ali (K. vecheh)in bu hali kerih gördüğünü bildirdi. Velid ibn-i Müslim’den şöyle bildirildi: Ben eriştiğim insanlarda böyle saç sarkıtılması yok idi.

Cımbız ile yüzden kıl koparmak erkek ve kadınlara mekruhtur. Ebu Ubeyde’nin (ra. anh) bildirdiğine göre Rasulullah (sav) yüzlerinden cımbız ile kıl yolan kadınları lanetle anmıştır. İbni Mes’ûd (ra. anh)’den nakledildiğine göre kendisi, “Döğme yapan, yaptıran, yüzünün tüylerini yolan, güzel görünsün diye dişlerini seyrekleştiren, Allah’ın yarattığını bozan kadınlara Allah lanet etsin” demişti. Buhârî, Tefsîru sûre (59), 4; Libâs 82, 84, 85, 87; Müslim, Libâs 120. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tereccül 5; Tirmizî, Edeb 33; Nesâî, Zînet 24, 26, 71; İbni Mâce, Nikah 52

Bu yasaklıktan ötürü kadınların yüz ve alnına cam ve ustura ile süs vermesi ve çıkan kılları koparması mekruhtur. Bazıları, kadının bu şekilde kendisini düzeltmesini kocası isterse, yüzünü, alnına ve üstüne başına böyle süs vermezse, kocası kendinden uzak duracak veya nefret edecekse ve başkasıyla evlenmeye teşebbüs edecekse ve kendisi için zararlı ve kötü olacaksa, böyle kadınlara bunu yapmak caiz olur, dediler. Çünkü burada önemli bir husus vardır. Bunun için caiz olur. Nitekim, kadının çeşitli elbiselerle, kendini süslemesi ve her türlü güzel kokuları sürünmesi ve kocasını kendisine cezbetmesi, kocasıyla oynaşıp sohbet etmesi caizdir. O halde, iş böyle olunca, Resulullah (sav)’ dan bildirilen lanet. Allah bilir, yüzlerini böyle yolan ve kendilerine süs verenlerin günah ve kötülük için, kocasından başka erkekleri kendilerine çekmek ve zina için kedilerine süs ve kıymet vermeyi kasd eden ve isteyen kadınlar için söylenmiş olur.


Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

أحدث أقدم

Öne Çıkanlar

Nefs