Kadiri Yolu
Nefsi Emmarenin Rüyaları


Nefs-i emmare sahibinin gördüğü çok çeşitli rüyalar bulunduğu hali ortaya koyar.

Bunlardan Başlıcaları Şöyledir:

Nefsi emmare sahibi Hakkı inkar üzere yaşıyorsa rüyalarında genellikle küfür ehlini görür.

Kibirli birisi ise rüyasında iri yapılı hayvanları görür fil ve ayı gibi.

Darılma, küskünlük gibi fiillerin rüyada karşılığı köpek ve aslandır.

Göz zinası alameti yılan akrep gibi benzeri hayvanlardır.

Yunus balığı haram yeme ameline işaret eder.

Fare, Gelincik türünde kemirgen hayvanlar halktan gizli yemek yeme işaret eder.

Tilki ve av köpeği gibi benzeri hayvanlar hilekarlık alametidir.

Büyücü, Cadı, Katır ve bunun gibi şeyler şeytanlık alametidir.

Tazı, kurt gibi hayvanlar dünya için çalışıp çabalamaya işaret eder.

Leylek, baykuş ve bunun gibi kanatlı hayvanlar görünüşte şeyhlik ve zahitlik satıp yalnız başına kalındığında bunları terk etme ameline işaret eder yani münafıklık.

Serçe ve bülbül gibi kuşlar yalan söylemeye işarettir.

Sinek, pire gibi zayıf vücutlu hayvanlarsa bozuk fikirlere işaret eder.

Karınca hırsın amelidir.

Maymun, şebek gibi hayvanlar dedikoduculuk yapmaya.

Güvercin, tavus kuşu gibi güzel şekilli kuşlar süslü püslü olmaya gayret etmeye

Tavuk, karga gibi hayvanlar çöplük yerleri karıştıran kuşlar varsa bunların hepsi gıybet etmeye işaret eder.

Tavşan, sıçan gibi hızlı kaçan hayvanlar hak amelden kaçmak anlamına gelir.

Boğa, Aygır, Horoz gibi hayvanlar cinsel arzu, şehvet olan ameli işaret eder.

Aslan, Kaplan ve bunun gibi hayvanlar zulüm ve Kibre işaret eder.

Katır yalana, domuz dünya sevgisine, eşek cinsel şehvete, koyun mide şehvetine, köpek ve Ayı gazaba, deve intikama, çekirge ve keçi, eşek arısı gibi hayvanlar şeytani düşüncelere ve bozuk fikirlere delalet eder.

Bu Rüyalara Karşı Tedbir Almak:

Bu bahsi geçen hayvanların hepsi sonuçta nefsi emmareye işaret eder. Bunları görme şekli ne şekilde olursa, ona göre yorum yapılır ve tedbir alınır.

Bu hayvanlar nefsin her tavrında görünür. Onun için Rüyayı Salik herkese değil bizzat şeyhin kendisine veya görevlendirdiği kişi anlatılmalıdır.

Nefsi Emmare makamında Salik güzel hallerle ve olaylarla karşı karşıya kalabilir. Aslında bu bir başlangıçtır. Ağıza bir parmak bal sürülmüştür. Bu saliki özendirme şeklidir. Bu bal makam da karanlığın zulmeti bitip, yerini nura bırakmasına vesile olur. Artık salik azar azar da olsa perdeleri açılmaya başlayıp yürümeyi öğrenecektir.

Salikin Bu Makamda Düşmesi:

Buda yeterli değildir Salik burada düşebilir. Kendinde şeytanın ve nefsinin son hamleleri değişim yapabilir. Cemaat halkasını boynundan çıkartabilir. Salik şeyhine tabi iken nefsinin isteğine yenik düşüp muhalefet edip hatalar arayabilir. 

Nefsin tezkiyesi için teslim olup bir üst makama geçinceye  kadar sıkı kontrol altında tutulup bırakılmamalıdır. Çünkü bu düşünceler bir üst makama geçinceye kadar kendisinde devamlı yoğun bir şekilde bulunacaktır.

Bu yola girmiş olan kişiler de nefsin tezkiye ve tasfiyesinin alametleri doğru bir şekilde ortaya çıkıncaya kadar şeyh müridini sabırla takip etmeli ve onunla ilgilenmelidir.

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs