Kadiri Yolu
Hz. Peygamber SAV'in Ayaklarına Giydikleri


Büreyde (ra) rivayet etti ve dedi ki: ” Habeş meliki Necaşi, Peygamber efendimize hediye olarak bir çift mest gönderdiler, Peygamberimiz (sav) bu mesti abdest alıp ayağına giydiler ve daha sonrada üzerine mesh ettiler.” Tirmizi

Mugire b. Şube (R.A.) rivayet etti ve dedi ki: “Dıhye (R.A.), Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’e bir çift mest hediye etti. Peygamber Efendimiz (S.A.V.) bu mestleri ayaklarına giydiler. O mestleri köhneleşip eskiyinceye kadar giydiler. Temiz olup olmadığını araştırmaya lüzum görmedikleri halde bu mesti giyerlerdi.” Tirmizi

Katade, Enes İbn-i Malik (RA.) ‘a sorarak rivayet ediyor: «Ey Enes, Peygamberimizin giydiği pabuçları nasıldı atkıları var mı idi, yok mu idi? Enes dedi ki: ”Peygamberimizin giydiği takunyaların ikişer atkısı vardı.»

İbn-i Abbas RA) rivayet etti ve dedi ki: «Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin takunyalarının iki atkısı vardı ki, bu atkılar iki kat idi».

Tabiinden Medineli Ubeyd b. Cüreyc rivayet etti ve dedi ki:
«Cüreyc, İbn-i Ömer (RA.) sordu:-Ben seni tabaklanmış deriden yapılmış pabuçlar giydiğini gördüm (sebebi nedir?)
O da:-Ben Peygamber Efendimizi, tabaklanmış ve üzerinde hiç kıl kalmamış deriden pabuçlar giyer halde gördüm.
O pabuçlar, ayaklarında iken abdest alırlardı. Ben de Rasul-i Ekrem (S.A.V.)’e muvafakat için deriden yapılmış pabuç giymeyi severim dedi».Tirmizi

 

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar