Kadiri Yolu

 

Tevbeyi Bozmama Nöbeti

Tevbeyi Bozmama Nöbeti:

Sırri Sakati’den (kuddise sirruh) şöyle rivayet olundu: “Güçlü kuvvetli birine kafa tutan kişiye hayret ediyorum. Sabah namazını kalmış bekliyordum. O esnada gencin biri mescidin önünden geçiyordu. Arkasında atlı süvariler, önünde köleler vardı. Kendisi de çok güzel bir ata binmişti. Bineğinden aşağıya indi ve:

-Hanginiz Sırri Sakati’dir? Diye sordu.
Arkadaşlarım beni işaret etti. Selam verip yanıma oturdu. 
Sen, “Kuvvetli kimseye âsi olan zayıf kimseye hayret ediyorum” demişsin. Bu sözünle neyi kastettin? Diye sordu.

Dedim ki:

Ademoğlundan daha zayıfı yoktur. Allah Teala’dan daha kuvvetli kimse de yoktur. Zayıflığıyla beraber Ademoğlu hala karşı günah işlemeye cüret ediyor, demek istedim.

Ben böyle açıklayınca hüngür hüngür ağlamaya başladı ve:
-Benim gibi günahlar boğulmuş birisinin tevbesi kabul olunur mu? Diye sordu:
Günaha boğulanları ancak Allah Teala kurtarır, dedim

Genç:
-Ey sırrı! Benim çok günahım var; ne yapacağım? Diye sordu.

Dedim ki:
-Allah Teâlâ'ya tam olarak bağlan ve halis tevbe ile tevbe et. Tevben’de samimi ol ve ölene kadar da tevbeni bozmama nöbetini tut.”

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs