Kadiri Yolu

Nebi Sav İnsanlara ve Cinlere Gönderilmiştir

Nebi Sav İnsanlara ve Cinlere Gönderilmiştir

Cabir radıyallahu anh'ın rivayet etmiş olduğu hadiste Nebi sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

"Benimle diğer peygamberlerin misali şöyledir: bir adam bir ev yapar, onu tamamlar, yalnız bir tuğlalık yer kalır. İnsanlar bu eve girerler, beğenirler ve "Şurdaki tuğla da yerinde olsaydı" derler. İşte o eksik tuğla benim. Benim gelişimle peygamberler son bulmuştur." Müslim (2287)

Şeyh Abdulkadir Geylani de Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'in nübüvvetinin insanları ve cinleri de kapsadığını şu sözleriyle açıklamıştır:

"Muhakkak ki o (sallallahu aleyhi ve sellem) bütün insanlara ve cinlere gönderilmiştir." Gunye (1/74)

Tahavi şarihi de şöyle der: "Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bütün insanlara gönderilmiş olduğu hususu, dinde zaruri olarak bilinmesi gereken bir konudur."Şerhu't-Tahaviye (1/170)

Bunun Kur'an'dan delilleri;

1- Allah Teala şöyle buyurmuştur: "De ki: "Ey insanlar! Ben, sizin hepinize birden, göklerin ve yerin hükümranlığı kendisine ait olan Allah'ın Peygamberiyim." (Araf 158)

2- "(Ey Muhammed!) Biz seni, ancak bütün insanlara müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. Fakat onların çoğu bilmiyor." (Sebe, 28)

Sünnetten delili;

Cabir radıyallahu anh Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

"Bana benden önceki peygamberlere verilmeyen beş şey verilmiştir: bir aylık mesafeden düşmanlarımın kalbine korku salmakla desteklendim. Yeryüzü bana mescid ve temizleyici kılındı. Ümmetimden herhangi biri namazı nerede idrak ederse orada kılar. Bana ganimetler helâl kılındı. Benden önce kimseye helâl kılınmamıştı. Bana şefaat etme yetkisi verildi. Diğer nebiler kendi kavimlerine gönderilmişlerken ben bütün insanlara gönderildim.”

Rasülullah (s.a.v)’in Rasülü’s-Sekaleyn, yani insan ve cin peygamberi olduğunda şüphe yoktur.

1 Yorumlar

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

  1. Rabbimize şükürler olsun Resulullah sallahu aleyhi vealeykümselam sellemin ümmetindeniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs