Kadiri Yolu

 

Hz. Resule Emredilen Dualar


Hazreti Peygamber (ﷺ) efendimize Allah’ın emrettiği dualar aşağıdaki gibidir. Bunlar ayetlerden oluşmaktadır.

اِنَّ صَلَات۪ي وَنُسُك۪ي وَمَحْيَايَ وَمَمَات۪ي لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَم۪ينَۙ لَا شَر۪يكَ لَهُۚ وَبِذٰلِكَ اُمِرْتُ وَاَنَا۬ اَوَّلُ الْمُسْلِم۪ينَ

 

İnne salâtî venusukî vemahyâye vememâtî lillâhi rabbi-l’âlemîn. Lâ şerîke lehu ve biżâlike umirtu ve ene  evvelul muslimîn

 

Şüphesiz benim namazım, kurbanım, hayatım ve ölümüm hepsi âlemlerin Rabbi Allah içindir. O’nun ortağı yoktur. Bana sadece bu emrolundu ve ben müslümanların ilkiyim.

 

 رَبِّ اَدْخِلْن۪ي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَاَخْرِجْن۪ي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ ل۪ي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَص۪يرًا

 

Rabbi edḣilnî mudḣale sıdkin veaḣricnî muḣrace sıdkin vec’al lî min ledunke sultânen nasîrâ.

 

Rabbim! Gireceğim yere dürüstlükle girmemi sağla; çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmamı sağla. Bana tarafından, hakkıyla yardım edici bir kuvvet ver.

 

حَسْبِيَ اللّٰهُۘ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَۜ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظ۪يمِ

 

Hasbiyallâhu lâ ilâhe illâ hûve, aleyhi tevekkeltu ve huve rabbul arşil azîm.

 

Allah bana yeter. O’ndan başka ilâh yoktur. Ben sadece O’na güvenip dayanırım. O yüce Arş’ın sahibidir.

 

رَبِّ زِدْن۪ي عِلْمًا

 

Rabbi zidnî ‘ilmen

 

«Rabbim, benim ilmimi artır» 



رَبِّ اَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاط۪ينِۙ وَاَعُوذُ بِكَ رَبِّ اَنْ يَحْضُرُونِ

 

Rabbi eûżu bike min hemezâti-şşeyâtîn. Ve e’ûżu bike rabbi en yahdurûn.

 

“Ey Rabbim! Şeytanların vesveselerinden sana sığınırım. Ey Rabbim onların huzurumda, yanımda olmalarından sana sığınırım.”



Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs