Kadiri Yolu

 

Rabbin Kim

Rabbin Kim

Bismillahirrahmanirrahim

Rabbimiz kimdir?

Kainattaki yaratılmış tüm mevcudiyetin ihtiyacı O’dur. Şekil veren, verdiği şekilde bir başkasına ihtiyaç duymayandır. Bütün Alem ( Kainat)  onun yaratmasıyla oluşmuştur. O ikincisi olmayan tek bir ilahtır. O’nun  vucudiyetinin Evveli olmadığı gibi, Bakiliğinin de sonu yoktur.  Vucudiyeti mutlak daimdir.

Cevher değildir ki mekan takdir edilsin. Kendi varlığından başkasına muhtaç değildir ki Bakilik onda imkansız olsun. Dünyadaki hiçbir göz onu göremez ahirette Cennet ehli müminlere gözükecektir.

Allah hangi manayı irade etmişse işte o manada arşı üzerine istiva etmiştir.  Onun misli yoktur mahlukata benzemekten ve benzetilmek de münezzehtir. O evvel nasıl ise, şu anda da öyledir. Mekan ve mekanda yer tutan şeyleri yaratmış zamanı inşa etmiştir. Allah CC. sonradan olanların ona ve onun hadis olanlara hulul etmesinden münezzehtir. Hiçbir şey yokken o vardı.

Yarattığı bir varlık gibi uyku ihtiyacı yoktur. İşiten ve görendir. Arşı yarattı ve onu istivaya sınır kıldı. Kürsiyi inşa etti ve içine yeri ve göğü sığdırdı. Levh-i mahfuzu ve kalemi Ala’yı yaratarak onları, ta fas’l ve kaza gününe kadar yazıcı kıldı.Daha önce benzeri olmadan alemi yarattı daha sonra mahlukatı ve daha neler neler yarattıysa onları da yarattı.

Ruhları cisimlerine emniyet içerisinde indirdi, insanı yeryüzünde halife kıldı. Yerde ve gökte ne varsa hepsini o halifenin hizmetine musahhar kıldı. Onun izni olmadan hiç bir şey hareket etmez. O hiçbir şeye ihtiyaç duymadan ve gerekçesi yokken bütün âlem-i yarattı.

Evvel, Ahir, Zahir ve Batın O’dur. O her şeye kadirdir. İlmi her şeyi kuşatmıştır. Her şeyi Adet olarak saymıştır. Gizli ve en kapalıyı dahi bilendir. O bütün her şeyi daha icat etmezden evvel bilmekteydi ve İlmine göre yaratmıştır. Bilmeye de devam etmektedir. Onun ilmi ile Her şey değişir gelişir. İnsanlar icat yapmaz ancak O’nun takdir ettiğini Dünyaya geliş istidadına göre yönlendiren Allah azze ve cellenin Kendisine vermiş olduğu ilimle ortaya çıkmasına o kulunu vesile eder. O’nun ona  bile ihtiyacı yoktur. 

Gaybı bilen o’dur görüneni ve görünmeyeni bilen odur O müşriklerin koştukları şeylerden münezzehtir o dilediğini yapar Yerde ve gökte istediği şeyi irade eder. O irade etmeden hiçbir şey yaratmaz. 

Yarattıklarının ona isyan etmesi veya tahta bulunması Kar veya zarar köle veya hür soğuk veya sıcak Hayat ve  Memat, varlık ve yokluk, gündüz veya gece Doğru veya yanlış Her şey Allah CC’nün iradesiyledir.

Allah CC. mülkü istediğine verir istediğinden çeker alır. Dilediğini Aziz dilediğini zelil eder. İstediğini saptırır istediğini hidayete erdirir. Onun irade ettiği olur etmediği olmaz.  Kainatta yaratılmış tüm mahlukat bir araya gelse onun irade etmediği bir şeyin olmasını isteseler veya onun istediği bir şeyin olmamasını isteseler buna güçleri asla yetmez. Küfürde, imanda, taatta, isyanda onun meşieti, hikmeti ve iradesiyledir.

Hiçbir şey yokken o vardı. Hakikatte ondan başka irade sahibi yoktur. Çünkü; “Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.” İnsan Suresi 30 Cenabı Mevla hüküm ve irade ettiği şeyi  yoktan icad etmiştir. Uzaklık onun işitmesine engel değildir. Yakınlığı görmesine engel değildir. O nefsinin kişi ye fısıldadıklarını da bilir. Zifiri bir karanlık içerisinde simsiyah bir varlığın halini bilir. 

Allah CC. konuşmuştur. Fakat onun konuşması bizim düşündüğümüz gibi bir konuşma değildir. O Musa as konuşmuştur. Onun kelamı hiçbir şeye benzemez konuşması dille değildir bundan münezzehtir. Kainatı eksiksiz bir şekilde yaratmış mülkün de ona ortağı ve karışan kimse yoktur. Onun mülkünde kimse tasarruf edemez Her şey onun kahhariyetinin saltanatı altındadır ve onun emir ve iradesinden sebep tasarruf edilebilir. 

Allah CC. ilham eder. Ahirette dilediğinin günahını affeder. İnsanlar onun nezdinde ikiye ayrılacaktır. Birinci zümre cennetlikler, diğer zümrede cehennemlik olacaktır. O adaletli ve adildir hiç kimse ona itiraz edemez. Çünkü orada Allah’dan başka mevcud-i hakiki(Gerçek varlık sahibi ) yoktur.  Herkes Onun esmasının tasarrufu altındadır. Kendisinden başka fail olmayan Allah’ı noksan sıfatlardan tenzih ederiz ondan başka zatıyla mevcut olan yoktur. “Sizi de Yaptıklarınızı da Allah yaratmıştır” Saffat 97

Miraçta peygamber as namazı farz kıldığı gibi Cebrail As. aracılığıyla Hz Muhammed sav İslam’ın emirlerini bildirmiştir.  Ölüm Allah’ın takdir ettiği bir zamanla kayıtlıdır vakti gelince tehir olmaz. Buna içimiz de en ufak bir şüphe olmadan iman ederiz ve yine inanırız ki kabirde Münker ve Nekir’in soru sorması, tekrar dirilmek, Allah’ın huzurunda hesap, Havz-ı Kevser, Mizan, sayfaların açılışı, sırat, Cennet, Cehennem, Cennetlikler ve Cehennemlikler, o günün sıkıntıları, bazı grupların o gün  korkmayacağı, peygamberlerin, Meleklerin ve Salih müminlerin şefaati ve merhametlilerin en merhametlisi olan Allah’ın affı ve İntikamı haktır.

Büyük günah işleyen bir takım müminlerin cehenneme girip daha sonra şefaatle oradan çıkacakları haktır. Kitaplar ve peygamberler Allah’ın indinden ne getirdiyse -bilinen veya bilinmeyen- hepsi haktır. Bu şekil inanırız ki,  Müminler cennete, kafirler, münafıklarla ve müşrikler de cehennemde ebedi kalacaklardır.

Bu  itikat yaşar bu itikat üzere yaşar ve ölürüz. Rabbimizden dileğimiz odur onun Yüce Fazl ve ihsanından, bu imanın bize fayda vermesini ve ebedi aleme göçerken, bu imanımızı sabit bırakmasını, bizi rıza ve keramet evine sokmasını, katran ehlinden uzak eğlenmesini, kitapları sağ elinden verilenlerden, Havz-ı kevserden kana kana içenlerden, mizanda sevabı ağır gelen ve ayakları sıratta sabit kalanlardan eylenmesini niyaz ederiz. O İhsan ve Fazilet sahibidir. Hidayet sahibi sadece Odur. Biz Onun Rahmetine sığınıyoruz.

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs