Kadiri Yolu

Rum Melikinin, Abdullaha Yaptığı Eziyetler

Abdullah B. Huzafe Es-Sehmi'nin Eziyetlere Tahammülü 

Rum Melikinin, Abdullah'a Yaptıkları

Ebu Rafi naklediyor Ömer b. Hattab (r.a) Rumlar üzerine bir ordu göndermişti. Gönderilen orduda Ashab-i Kirâm'dan Abdullah b. Hüzafe adında bir zat da vardı. Rumlar onu esir edip meliklerine götürdüler ve:

- Bu adam Muhammed'in Ashabından, dediler.

Sapık (melik) :

Seni mülküme ve saltanatıma ortak etsem hristiyan olur musun? diye sordu.

Abdullah :

- Gözümü açıp yumacağım bir süre kadar da olsa Muhammed'in dininden dönmem kaydıyle, bana kendi mülkünle birlikte bütün Arapların mülklerini de versen bunu yapmam, dedi.

O takdirde seni öldürürüm.

Bu, senin bileceğin iş!

Melik'in emri üzerine Abdullah çarmıha gerildi. Melik okçulara:

- Ellerinin ve ayaklarının yakınlarına atınız, dedi.

Abdullah'a bu işkenceler altında hristiyanlığı teklif ediyor, fakat o kabul etmiyordu. Emir verdi, Abdullah çarmıhtan indirildi. Sonra bir kazan istedi. Getirilen kazan su doldurulup kaynatıldıktan sonra müslümanlardan iki esir çağırdı. Getirilen esire de hristıyanlığı teklif etti. Kabul etmeyince onu kaynar suyun içine attılar. Bu kez Melik, suyun içine Abdullah'ın atılmasını ferman eyledi. Abdullah getirilince ağladı. Melik'e:

- Ağlıyor, dediler.

Melik, Abdullah'ın korktuğunu sanarak:

- Onu bana getirin, dedi.

Abdullah huzuruna getirilince ona yine hristiyanlığı teklif etti. Abdullah yine evet demedi. Melik:

- Peki, neden ağladın? diye sordu.

- İçimden şöyle dedim: Şimdi bu kazana atılacaksın, biraz sonra da öleceksin. İsterdim ki vücudumdaki kıllar sayısınca canım olsa da hepsi Allah yolunda böyle kazana atılsa!

- Başımı öpersen seni serbest bırakırım.

- Bütün müslüman esirleri de bırakırsan olur!

- Peki, onları da.

Abdullah der ki: Kendi kendime: Bu, Allah düşmanlarından biri. Başını öpeyim, hem beni hem de öteki esir müslümanları serbest bıraksın, ne zararım olur?- dedim.

Abdullah yaklaşıp Melik'in başını öptü. O da esirleri kendisine verdi. Abdullah esirleri alıp Medine'ye getirdi. Durumu Ömer'e haber verdi. Ömer:

- Her müslümanın Abdullah'ın başını öpmesi bir vecibedir, işte önce ben başlıyorum, dedi ve kalktı, Abdullah'ın başını öptü (Beyhaki. İbn Asakir. el-İsåbe: 2/297).


Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs