Kadiri Yolu

 

Bir Tevhid Ehlinin Kabirde Gördüğü Muamele



Bir Tevhid Ehlinin Kabirde Gördüğü Muamele

Beyt-i Mukaddes civarındaki dağlarda seyahat eden salih zatlardan birisi şöyle anlatmıştır:

"Bir adamın evinde misafir olmuştum. 

-Bana:

Bizimle beraber gel de kardeşi vefat etmiş bir komşumuz var, ona baş sağlığına gidelim! Dedi. Onunla beraber gittim. Komşusunun yanına gittik fakat taziye kabul etmiyordu. Ona:

Ey Müslüman! Allah Azze ve Celle'den kork, böyle yapma! Bil ki, şüphesiz ölüm kaçamayacağımız bir yoldur. Bütün mahlukatın üzerine gelecektir, dedik.

Bunun üzerine adam dedi ki:

Tamam, hal aynı sizin dediğiniz gibidir. Lakin ben kardeşimin geçen akşam ve bu sabah karşılaştığı şeylerden dolayı korkuya kapıldım.

Sübhanallah! Yani Allah sana gaybı mı bildirdi de böyle konuşuyorsun? Diye sorduk.

Adam dedi ki:

-Hayır! Ben onu defnedip, üzerini toprakla örttüğümde kabirden "Eyvah!" diye bir ses geldi. Kardeşim, vallahi bu benim kardeşim, dedim ve üzerindeki toprağı kaldırmaya başladım. Birden bana şöyle seslenildi:

Ey Allah'ın kulu toprağı kaldırma!

Ben de toprağı yeniden geri attım. Dönüp gidecektim ki yine "Eyvah" demeye başladı. Kendi kendime "Vallahi, onun cesedini bırakamam." dedim. Mezarını yeniden kazdım. Bir de baktım ki, kabrinin içi ateşle dolmuş ve boynuna ateşten bir bukağı geçirilmiş. O bukağıyı kesip çıkarmak istedim. Elimle bukağıya vurdum. Ama elim koptu.

Biz bir baktık ki gerçekten de adamın elinden dört parmağı kopmuş vaziyetteydi.

Adam anlatmaya devam etti:

Hemen Evzâî'nin (rahmetullahi aleyh) yanına koştum ve durumu ona anlattım. Ona dedim ki: "Ey Ebû Amr! Yahudi ölür, Hıristiyan ölür, kâfirlerden nice insanlar ölür; ama böyle bir şeye hiç rastlamaz kardeşim ise tevhid ve İslam üzere ölmüştür. Böyle bir şey onda nasıl görülür? Evzâî şöyle cevap verdi; Evet o kimselerin cehennem ehlinden olduğu hususunda hiç şüphe yoktur. Allah azze ve celle ibret alın diye tevhid ehli hakkında bu gibi şeyleri sizlere gösteriyor. 

Allah'ım bizleri affet Lütfü ile bize muamele eyle ey Latif rabbim

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs