Kadiri Yolu

 

Bâyezîd-i Bistâmî Hazretleri Namaza Nasıl Başladı

Bâyezîd-i Bistâmî Hazretleri Namaza Nasıl Başladı?

Bâyezîd-i Bistâmî (Ks) Hazretleri daha küçük yaşta Kuran-ı Kerim okumaya başlamıştı.“Ey örtünüp bürünen! Birazı hariç, geceleri kalk namaz kıl!” el-Müzzemmil, 1-2. âyet-i kerimesine gelince babasına:

“–Babacığım, Cenab-ı Hak burada kime hitab ediyor?” diye sordu. O da:

“–Yavrucuğum, Cenab-ı Hak burada Resulullah (sav) Efendimiz’i kastediyor. Rabbimiz daha sonra Tâhâ Suresinde bu hükmü hafifletti.” dedi.

Bâyezîd Hazretleri okumaya devam edince;

“(Rasûlüm!) Sen’in, gecenin üçte ikisine yakın kısmını, yarısını ve üçte birini ayakta ibadetle geçirdiğini ve beraberinde bulunanlardan bir topluluğun da (böyle yaptığını) Rabbin elbette biliyor. Gece ve gündüzü takdir eden, (içinde olup bitenleri kamilen ölçüp biçen) ancak Allah Teâlâ’dır…” el-Müzzemmil, 20. ayet-i kerimesine geldi:


“–Babacığım, ben gece ibadete kalkan bir grup insandan bahsedildiğini işitiyorum!” dedi. Babası:

“–Evet yavrum, onlar Resulullah Efendimiz’in ashabıdır.” dedi.

Bunun üzerine Bâyezîd Hazretleri:

“–Babacığım, Rasûlullah ve ashabının yaptığı bir şeyi terk etmekte ne hayır olabilir ki?!” dedi.

O günden sonra babası gecelerini ibadetle geçirmeye başladı.

Bir gece Bâyezîd Hazretleri uyandı ve:

“–Babacığım, bana da namazı talim et ki seninle birlikte namaz kılayım!” dedi.

Babası ise:

“–Uyu, sen daha küçüksün!” dedi.

Bâyezîd Hazretleri şu karşılığı verdi:

-Babacığım, “kıyamet günü insanlar amellerini görmek için mezarlarından fırlayıp bölük bölük huzûr-i ilâhîye vardıkları zaman” ez-Zilzâl, 6. Rabbim bana;

«–Dünya hayatında ne amel işledin ey kulum?» diye sorduğunda ben de:

«–Ey Rabbim! Babama; “Bana namazı öğret, seninle birlikte namaz kılayım!” dedim, o ise bana “Uyu, sen daha küçüksün!” dedi.» diyeceğim.”

Bunun üzerine babası:

“–Hayır, vallahi böyle söylemeni istemem!” dedi ve oğluna namazı talim etti. Bundan sonra Bâyezîd Hazretleri de çocuk yaşında geceleri hep kalkar ve teheccüd namazı kılardı.

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs