Kadiri Yolu

 

Zafer’le İlgili Hadisler

Bismillahirrahmanirrahim

Zafer Ne Demek

  1. Savaşta kazanılan kesin başarı, yengi, utku.
  2. Bir yarışmada ya da uğraşıda belli bir çaba sonunda kazanılan başarı.

 

Zaferle İlgili Hadisler

Salim bin Nadr şöyle dedi: Abdullah bin Ebi Evfa, Ömer bin Ubeydullah’a bir mektup yazdı. O mektubu ben okudum şöyle idi:

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) düşmanla karşılaştığı bazı savaşlarında güneş semanın ortasından meyil edene kadar bekledi sonra insanların arasında ayağa kalkıp şöyle buyururdu:

−“Ey insanlar! Düşmanla karşılaşmayı temenni etmeyiniz! Allah’tan afiyet isteyiniz! Ancak düşmanla karşılaştığınız vakit sabrediniz! Bilin ki, cennet kılıçların gölgesi altındadır!”

Sonra da Rasulullah (Sav) şöyle dua ederdi:

−“Ey Kitabı indiren! Ey bulutları yürüten! Ey toplanmış orduları bozguna uğratan Allah’ım! Düşmanları bozguna uğrat, düşmanlara karşı bize yardım et, bize zafer ver.”

Buhari 2772, 2820, Müslim 1742/20


Übey (r.a.) rivayet ediyor:” Bu ümmeti şanı yücelik, dindarlık, yükseliş, zafer ve yeryüzü hakimiyetiyle müjdele! Onlardan her kim ahiret işini dünya için yaparsa ahiretten hiçbir nasibi olmaz. Müsned, 5:134.


Enes’den (r.a.) rivayetle: “Zafer sabırla beraberdir. Kurtuluş sıkıntıyla beraberdir. Her güçlüğün yanında bir.de kolaylık vardır.”Hatib’in Tan/Zinden.


İbni Abbas (r.a.) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduğu­nu rivayet ediyor:

Allah’ım, Senin katından öyle bir rahmet istiyorum ki, onunla kal­bime yol gösteresin, işimi derleyip toparlayasın, dağınıklığımı gideresin, benim iç dünyamı ıslah edesin, dış görünüşümü yüceltesin, ame­limi bereketlendirip temizleyesin, doğru yolumu bana ilham edesin, mahlukattaki ibret noktalarını görmeye engel olan ülfetimi gideresin ve beni bütün kötülüklerden koruyasın.

Allah’ım, bana öyle bir iman ve yakîn ver ki, ondan sonra küfür olmasın. Öyle bir rahmet ver ki, dünya ve âhirette onunla Senin ik­ramının zirvesine ereyim.

Allah’ım, Senden, hakkımdaki hükümlerde lütfunu, şehitlere ya­pacağın ikramı, Senin itaatinle bahtiyar olanların yaşayışını ve düş­manlara karşı zaferi istiyorum.

Allah’ım, Senden ihtiyacımı gidermeni istiyorum. Eğer görüşüm kısa ve amelim zayıf olursa rahmetine ihtiyacım vardır. Ey bütün iş­lerin hükmü elinde olan ve ey kalplere şifâ veren! Senden denizlerin arasını ayırdığın gibi beni kızgın Cehennem azabından, musibet fer­yadından ve kabir fitnesinden korumanı istiyorum.

Allah’ım, görüşümün kısa kaldığı, niyetimin ulaşamadığı, isteği­min ermediği ve yaratıklarından herhangi birisine vaad ettiğin bir hayır veya kullarından herhangi birine vereceğin bir nimet varsa Senden onu da istiyorum. Rahmetinden diliyorum. 

Ey Alemlerin Rabbi! Allah’ım, ey kuvvetli ipin ve doğru işin sahibi, Kıyamet Gününde Senden emniyeti, ebediyet gününde huzurundaki mukarreb meleklerinle, çok rüku ve secde yapanlarla, sözlerini yerine getiren­lerle beraber Cennet istiyorum. Şüphesiz Sen çok merhametli ve kul­larını pek çok sevensin ve yine Sen istediğini yaparsın. 

Allah’ım, bizi doğru yola eren, hidayeti bulan, yoldan sapmayan ve başkalarını da saptırmayan dostlarınla barışık, düşmanlarına düşman olan eyle. Senin sevginle Seni sevenleri sevelim. Verdiğin düşmanlıkla Sana karşı gelenlere düşmanlık edelim.

Allah’ım, işte isteğim bu, cevap vermek Sana âit. İşte gayretim bu, güvenilmek Sana âit.

Allah’ım, benim için kalbimde bir nur yarat, kabrimde bir nur ya­rat, önümde bir nur yarat, arkamda bir nur yarat, sağımda bir nur yarat, solumda bir nur yarat, üstümde bir nur yarat, altımda bir nur yarat, kulağımda bir nur yarat, gözümde bir nur yarat, kıllarımda bir nur yarat, derimde bir nur yarat, etimde bir nur yarat, kanımda bir nur yarat ve kemiklerimde bir nur yarat.

Allah’ım, nurumu büyüt, bana bir nur ver. Benim için bir nur ya­rat. İzzetiyle kullarına şefkat gösteren ve bununla hükmeden Zâtı her türlü noksandan tenzih ederiz. Azamet Örtüsüne bürünen ve bu­nunla kullarına lütuf ve ikram eden Zâtı her türlü noksan sıfattan tenzih ederiz. Teşbih sadece kendisine yakışan Zâtı her türlü nok­sandan tenzih ederiz. Fazl ve nimet sahibini her türlü noksanlıklar­dan tenzih ederiz. Azamet ve kerem sahibini her türlü noksan sıfat­lardan tenzih ederiz. Celâl ve ikram sahibini her türlü noksandan tenzih ederiz.Tirmizî, Daavat: 30.

 

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs