Kadiri Yolu

 

Şeytanla Bir Konuşma

21. Makale: Şeytanla Bir Konuşma 

Rüya gördüm: Büyük bir topluluk içindeydim. Şeytan da orada idi. Onu öldürmek istedim.

Bana şöyle dedi:- “Beni neden öldürmek istiyorsun? Benim ne günahım var? Eğer bir şey şer olacaksa, onu hayra çeviremem. Yine bir şey hayır olarak kalacaksa, onu da şer yapmaya gücüm yetmez. Benim elimde ne var?”

Tipi erkekle kadın arası bir halde idi. Güzel konuşması (!) vardı. Yüzü buruşuktu. Çenesinde biraz kıl vardı. Görünüşü çirkindi. Biçimi sevilecek gibi değildi.

Sonra yüzüme baktı, hafifçe utanarak gülümsedi.

Bu vakıa: Hicri 12. Zilhicce’nin 516 Pazar gecesi oldu.

Şeytanı kahreden bir dua:

Bismillâhirrahmânirrahîm

Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhi’l-aliyyi’l-azîm. Mâ şâallahü kân. Lâ ilâhe illallahü’l-melikü’l-hakku’l-mübîn. Sübhânallahi ve bi-hamdih. Sübhânallahi’l-azîm ve bi-hamdih.

Bu Dua’nın Arapcası:

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ

لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ اِ لَّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ * مَاشَاءَاللّٰهُ كَانَ * لَا اِلَهَ اِلَّا اللّٰهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبِينُ * سُبْحَانَ اللّٰهُ وَ بِحَمْدِهِ ، سُبْحَانَ اللّٰهِ الْعَظِيمِ وَبِحَمْدِهِ *

Bu Duanın Meali:

Abdulkadir Geylani Hazretlerinin (kuddise sırruhû) şeytanı helak eden duasıdır. Bu dua, Cilau’l Hatır isimli eserdeki 28. Sohbette yer almaktadır.

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla.

“Güç ve kuvvet ancak, Yüce ve Azîm olan Allah’tandır. Allah’ın dilediği olur. “Melik” (mülkün sâhibi), “Hakk” (gerçek) ve “Mübin” (apaçık) olan Allah’tan başka ilah yoktur. Allah noksanlıklardan münezzehtir, uzaktır, “hamd” (övgü) yalnıza O’nadır. “Azîm” (yüce) olan Allah, her türlü noksanlıktan uzaktır ve hamd yalnızca O’nadır.”


Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar

Nefs