Kadiri Yolu

Bir Tepsi Helal yemek

Bir Tepsi Helal yemek 

İbn Nisevî'nin bir imam komşusu vardı. Bu imam bir gün bir iş için onun evine geldi. İbn Nisevî yemek yiyordu. Misâfirinden yemeğe katılmasını istedi; ancak imam sofraya oturmadı. Bunun üzerine, "İbn Nisevî'nin helâl lokması nereden olacak?" diye düşündüğünü sanıyorum. "Ye, Vallâhi bundan daha helâlini yiyemezsin!" dedi. 

İmam da, "Aramızdaki muhabbet hakkı için, haram değilse bile şüpheli olmayan bir yemeği nereden bulacaksın?" karşılığını verdi. İbn Nisevî bu kez, “İşin aslını anlatırsam yer misin?" diye sordu. İmam, "Evet, yerim!" deyince de şöyle anlattı: "Birkaç gün önce bu vakitlerde kapı çalındı. Hizmetçi kapıyı açtığında bir kadın izin isteyip içeri girdi ve ayaklarıma kapanarak öpmeye başladı. Ne istediğini sordum. "Evliyim ve biri oniki, diğeri ondört yaşında iki kızım var. Kocam üzerime evlendi. Beni yanına yaklaştırmıyor. Çocuklar da onu istiyor ve bu yüzden canım darlanıyor. Bir gece bana, bir gece öbürüne gitmesini istiyorum" dedi. 

Kocasının işini sordum; fırıncı olduğunu söyledi. Dükkânının yerini ve kocasının adını öğrendim. Kendi ismiyle babasının ve kızlarının isimlerini aldım. Kızlarıyla birlikte dokuduğu bir kazağı bana vermek istediyse de almadım ve gitmesini istedim. Kocasını, kendisine döndüreceğimi söyledim. O gittikten sonra kocasını getirmeleri için iki kişi gönderdim ve korkutmamalarını tembihledim. Adam geldiğinde korkudan neredeyse aklı uçacak gibiydi. "Korkma!" dedim. Kervana hazırlanacak ekmekle yemeğin işçiliğini kendisine vermek için çağırdığımı söyledim. Biraz sakinleşti...

Karın nasıl? Biliyor musun o benim amcamın kızıdır. Kızları falan ile falan nasıllar? Onlar için sana tavsiyede bulunmama sanıyorum gerek yoktur. Sakın canlarını sıkayım deme! Şimdi dükkanına git! Bir işin olduğu zaman da hiç çekinmeden bana gel, dedim. 

Kadın bu akşam bu tepsiyle geldi ve ailemi bir araya getirdin bunları örgülerimin parasıyla aldım Allah aşkına geri çevirme dedi. Ben de kabul ettim şimdi bu helal değil midir? Bunun üzerine İmam vallahi dünyada bundan daha helal olmaz diyerek oturup yemeye başladı...

1 Yorumlar

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Yorum Gönder

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar