Kadiri Yolu

 

İhanet edene bir daha güvenilmez

İhanet edene bir daha güvenilmez 

İlim erbabından biri şöyle anlatmıştır: 

“Masisa denen yerde bulunuyordum. İki kişinin Allahu Teala’nın rızası için halvet halinde kalmaktan bahsettiğini duydum. Aralarındaki sohbeti bitirip ayrılacakları zaman biri diğerine:

– Gel bu konuştuklarımız lafta kalmasın, onunla amel edelim bilgimiz meyvasını versin ki, bilip de amel etmediğimiz için kıyamette karşımıza çıkmasın, dedi.

Sonra da:

– O halde dilediğin amel üzerine kesin niyet et ve onu yap Dedi.

Diğer kişi de:

Ben bir yaratılmışın yaptığını yemeyeceğime dair söz veriyorum dedi. Hemen peşlerinden gittim ve:

– Ben de sizinle beraberim, dedim.

Onlar da:

– Olur: Ama bir şartı var, dediler.

Nedir o şart koştuğunuz şey? Dedim. Bunun üzerine Lükâm Dağı’na çıktılar ve beni bir mağaraya götürdüler: Sonra da bana:

-Burada ibadet edeceksin! Dediler.

Ben de o mağaraya girip orada ibadet etmeye başladım.

Her gün biri gelip o gün Allah’ın bana takdir ettiği rızkı getiriyordu. Ben bir süre orada kaldıktan sonra:

– Ben ne zamana kadar burada kalacağım? Tarsus’a gitmem gerek. İnsanlara dini konuları ve Kur’an okumayı öğreteceğim, dedim. Sonra da mağaradan çıkıp Tarsus’a gittim.

Orada bir sene kaldıktan sonra o iki kişiden biriyle karşılaştım. Beni görünce bir müddet durakladı ve:

– Ey falan kişi! Sen verdiğin söze ihanet ettin. Anlaşmayı bozdun. Eğer sen bizim sabrettiğimiz gibi sabretseydin bize hediye olarak verilenler sana da verilirdi, dedi.

Bunun üzerine ona: 

– Size hediye olarak verilenler nedir? diye sordum. 

O da bana: 

– Üç şeydir birincisi yeryüzünde doğudan batıya yalnızca bir adım bile uzun mesafeleri kat etmek. İkincisi suyun üzerinde yürümek. Üçüncüsü de dilediğimiz de gözlerden gizlenmek, dedi ve sonra da kendini benden gizliyi verdi. 

Bunun üzerine ben: 

– Sana bu hali hediye eden zatın hakkı için lütfen bana görün. Çünkü sen benim kalbimi yaktın Sana bir şey sormak istiyorum dedim ben böyle dedikten sonra o da bana göründü ve: 

– Sor bakalım dedi! 

– Benim sizin bu halinize dönmem mümkün müdür? 

– Heyhat ihanet edene bir daha asla güvenilmez dedi

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar