Kadiri Yolu

 

Kalp On Parçadır

Kalp 10 parçadır 

Muhammed b. Rafi (rahmetullahi aleyh) nakledildiğine göre başından geçen bir hatırası şöyle anlatmaktadır: 

“Şam beldelerine yaptığım yolculuktan dönerken yolda yünden bir cübbe giymiş bir gence rastladım. Gencin elinde su kabı vardı. 

Ben ona: 

– Nereye gitmek istiyorsun? diye sordum. 

O da bana: 

– Bilmiyorum, diye cevap verdi. 

Ben tekrar: 

– Peki nereden geldin? diye sordum. 

– Bilmiyorum, dedi.  

Verdiği bu cevaplar üzerine onu kuruntulu vesveseli sandım ve: 

– Seni kim yarattı? Dedim. 

Bu sorum üzerine genç beti benzi attı, Sapsarı kesildi Sonra bana şöyle dedi:

– Beni yerde de Gökteki hiçbir şeyden Hatta bir zerreden bile habersiz olmayan zat yarattı. 

Ben:

– Allah sana rahmet etsin Ne güzel söyledin canım kardeşim. Artık sen benim kardeşimsin benden uzak durma! deyince genç:

– Vallahi muhakkak ki ben, eğer caiz olsaydı İnsanlardan uzaklaşır onlardan ayrılır sarp ve yüksek bir dağa çıkar veya bir mağaraya yerleşir yalnız başıma orada yaşardım. Böylece dünya ve dünya ehli ile bir saatliğine bile olsa irtibatını keserdim dedi. 

Ben de ona şöyle dedim: 

– Dünya yüzünden senin başına ne geldi ki senden böyle bir buğuzu haketti.

– Onun suçları çok ama en önemlisi beni kör edip işlediği suçlarını görmemi engelledi. 

– Peki benide kör edip maksadımı ulaştırmaktan alıkoyan bu hastalığın bir ilacı var mıdır ki bende onunla şifa bulayım. 

– Evet var ama ben senin ona dayanabileceğini sanmıyorum. Sen en iyisi ilaçların en kolay ve hafif olanını seç. 

– O halde bana bu ilacı söyle dedim. 

– Hastalığın nedir? 

– Dünya sevgisi 

– Genç güldü ve: 

– Hangi hastalık bundan büyüktür ki zaten. Bu hastalığın ilacı en kuvvetli zehiri içmeye benzeyen sıkıntıları göğüslemendir dedi. 

– Sonra nedir? 

– Sonra sabra sarılmalıdır ki, bu sabır esnasında asla ümitsizliğe düşmemelisin. Sonra yorgunluk ki, o Yorgunlukta asla rahat yüzü göremezsin. 

– Sonra nedir? 

– Sonra insanlardan uzaklaşıp uzlete çekilmelidir. 

– Sonra nedir? 

– Yapmayı arzuladığın dünyevi isteklerinden sıyrıl ve nefsinin sevdiği şeyleri yerine getirme ve sabret fitnelerden uzak dur! Çünkü fitneler kapkara gecenin fırıldaklarıdır. 

Gencim bu anlattıklarından sonra ona: 

– Beni Allah’a yaklaştıracak bir ameli bana söyleyebilirmisin? Diye sordum. 

– Şöyle cevap verdi: 

– Ey din kardeşim! Ben bütün amellere baktım fakat insanlardan kaçıp uzak durmayı, onların arasına karışmamayı daha faydalı buldum. Anlatmaya devam etti: “ Ey güzel kardeşim! Kalp on parçadır. Dokuzu insanlar iledir. Biri ise dünya ile. Kim yalnız başına yaşamaya alışırsa kalbin bu 9 parçasına da sahip olur.” 

Bunları söyledikten sonra ortadan kayboldu ve onu bir daha görmedim. Allah kendisinden razı olsun… 

Kaynak : Salihlerin hikayesi, İmam Yafii, İlkharf yayınları

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar