Kadiri Yolu
Toplu Zikre Devam


Mürşid ihvanının bulunduğu beldedeki zikir meclisine, başka bir beldede ikamet etmesinden dolayı katılamayabilir, ihvanı bulundukları beldede toplu zikre devam etmelidir. Mürşid o beldede toplu zikrin yapılabilmesi için tayin ettiği Zakirle ihvan toplu zikrin güzelliğinden istifade etmesi için teşvik edilerek Zikrullaha devam etmesi sağlanmalıdır. 

Zikrullah, kulun  Allah-u Teâlâ’nın yüceliğini meth-ü senâ etmek amacıyla dilden ve gönülden O’nu anmasıdır. Seyri sulük halindeki müridin toplu zikirler mârifet yoludur. Zikrullah ile kalpler ve ruhlar huzur bulur. Zikrullah gözlerin akan yaşlarla cilâsı, her dertten ve yükten kurtulmanın çaresidir. Toplu Zikir ihvanın birbirine kaynaştığı yerdir. Kalplerde inşirah hâsıl olur. Toplu zikirle geceyi ihyâ etmek, amellerin üstünü, hâllerin en güzelidir. Toplu zikir gönlünüzü mâsivâdan, her türlü pisliklerden temizler. Toplu zikiri katılanların ahlâkı güzel olur. Zikrullah velâyet alâmetidir.

Zikri Allah olanın fikri de Allah olur.

Toplu zikre devam etmek Allah dostlarının âdetidir, Allah-u Teâlâ’nın bir nimetidir. Hakkı zikredeni Hakk da zikreder, Hakk ile ünsiyet kurar, kurbiyet peyda eder, af ve mağfiret kapılarının en büyüğü o sayede açılır. Toplu zikir meclisleri, meleklerin de katıldığı mahallerdir. Toplu zikir meclisleri, meleklerin zikredenleri ziyaret ve tavaf etmelerine sebep olur. Toplu zikir devam edenler kıyamet gününde korkudan, hasret ve pişmanlıktan yana emin olurlar.

Toplu zikir ile meşgul olanlara, kendileri istemeden de daha üstünü verilir. Her şey fânidir, zikrullah bâkidir. Toplu zikrin ganimeti vardır oda cennettir. İşte bu güzelliklerin tadılması için ihvana ‘Zikrullah’ Toplu zikrin güzelliklerinden bahsedilip teşvik edilmelidir. Toplu zikir meclislerinde şeyhin bulunması zorunlu değildir. Toplu zikre iştirak eden şeyh müridin gayretinin artması ve zafiyetlerinin ortadan kaldırılması için toplu zikre katılır. Şeyhin katılım da yapacağı gözlem müridlerin seyri sulükleri için bir katkı fırsatı sağlar. 

*-*

Mürşidin uzak bir beldede olması müridin toplu zikirlere katılmamasına vesile olmamalıdır. Mürid tek başına yaptığım zikirden ben daha çok lezzet alıyorum deyip toplu zikirlere gelmemezlik yapmamalıdır. Mürşid kendi başına zikir yapmaya devam et emri vermemiş ise toplu zikre katılmalıdır. Israrla tek başına zikre devam etmesi dergahın diğer ihvanları üzerinde ters bir algı oluşturur ise bu halden men edilmeli veya gönderilmelidir.

Her müridin kendine verilmiş olan virdi vardır. Bu evradlar toplu zikrin haricinde yapılması gereken müridin üzerine bir görevdir. Bu evradları yeterli görüp cemaatle yapılan toplu zikre katılmamak kişinin bir yanılgı içine düşmesine neden olur.  

Post a Comment

İçinizde olan güzellik her zaman yazılarınıza ve dilinize aşkla dökülsün...

Daha yeni Daha eski

Öne Çıkanlar